Dat onderdelendistributeur SKUBA ambitieus is hebben we afgelopen jaren wel gemerkt aan het tempo waarin nieuwe vestigingen werden geopend. Het jaar 2025 begint echter met een sportief debuut in de vorm van een eigen raceteam dat deelneemt aan de legendarische Dakar-race.

Partnercontent

De vestiging Uden bood in november plaats aan zo’n 130 klanten. Tijdens een feestelijke avond met de nodige verwennerij voor de inwendige mens konden de gasten kennismaken met de vrachtwagen en monteur Max van Grol.

‘SKUBA staat niet alleen klaar met de juiste onderdelen en service, maar draagt ook bij aan de passie van de mensen die dag en nacht in de transportwereld actief zijn.’


Met de thuisbasis van het internationale conglomeraat in Litouwen mag het geen verbazing wekken dat een lokale rallycoureur achter het stuur van de Iveco stapt. Voor Vaidotas Žala is met tien edities achter zijn naam het Dakar-circus weliswaar geen onbekende wereld, maar dit jaar zal hij voor het eerst in een vrachtwagen deelnemen. Als zijn navigator stapt Paulo Fiuza in. Deze Portugees kan bogen op bijna twintig jaar ervaring in een vrachtwagen. Tussen hen in, achter in de cabine, huist Max van Grol. De Nederlander kent Dakar vanuit zijn rol als monteur in het serviceteam van Gerard de Rooy, maar dit wordt de eerste keer als de enige teammonteur.

Er is nog een link met Nederland, want de racetruck is opgebouwd door De Rooy. Een keuze die snel gemaakt was vanwege de indrukwekkende teamprestaties en de decennialange wedstrijdervaring. Achter de driekoppige bemanning staat bovendien nog een team van 33 man.

De vrachtwagen weegt 9 ton, genereert 1000 pk en 5000 Newtonmeter koppel, dat door een automatische Allison-transmissie wordt overgebracht op 22,5-inch wielen. De vierwiel-aangedreven vrachtwagen staat op Reiger-schokdempers met 30 cm veerweg. Eén wiel weegt 135 kg. In de categorie vrachtwagens heeft de bemanning de mogelijkheid om de bandenspanning rechtstreeks vanuit de cabine te regelen met behulp van het Teleflow-systeem.

Interessant is dat dankzij de moderne EURO6-motor het gemiddelde brandstofverbruik niet veel zal verschillen van dat in de autocategorie. Hoewel dit beest extreem snel off-road kan gaan, is de snelheidslimiet voor de vrachtwagencategorie 140 km/u.

De oprichting van het team is niet alleen een zoektocht naar reclame, benadrukt Gert van Helden, ceo SKUBA Benelux. “Het is een getuigenis van alles wat we – als één multinationaal team – samen doen: uitmuntendheid ontwikkelen voor met name het vrachtwagensegment. Dit is het bewijs dat alle bedrijven binnen onze groep iets teruggeven aan de autogemeenschap waar wij, als elke werknemer, elke dag aan bijdragen.”

Voor al onze vestigingen zijn wij weer, ter uitbreiding, op zoek naar gedreven vertegenwoordigers, commerciële binnendienstmedewerkers, chauffeurs en magazijnmedewerkers.
Ben jij ambitieus en wil je deel uitmaken van het team van een van de grootste spelers op de Europese markt én het snelst groeiende bedrijf in de Benelux?
Reageer dan snel en word onderdeel van de Skuba-familie! Samen met een jong en gemotiveerd team draag je bij aan het succes van Skuba en bouw je mee aan een veelbelovende toekomst.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
7 januari 2025
Vierde generatie aan de leiding bij Traveo
Meest bekeken berichten
Recente reacties