Smeermiddelenproducent Petronas Lubricants International en Mercedes-Benz Global Customer Service & Parts hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Samen gaan ze technische oplossingen ontwikkelen ten gunste van de aftersales sector.

Samen hebben Petronas en Mercedes-Benz heel wat kennis over voertuigprestaties en efficiëntie. Door deze kennis te bundelen, willen beide partijen een grotere klantwaarde binnen de aftersales sector realiseren. Hierbij draait het bijvoorbeeld om het overnemen van nieuwe strategieën als het gaat om digitalisering en het ontwikkelen van nieuwe manieren om de markt te benaderen. Samenwerking is hierbij de gemene deler, met duurzaamheid als ultiem doel.

“Bij Mercedes-Benz Global Customer Service & Parts is het onze topprioriteit om het hoogste niveau van klanttevredenheid te leveren, door echt voor hun voertuigen te zorgen door hoogwaardige, innovatieve en duurzame producten voor hun voertuigen aan te bieden”, aldus Andreas Jörg, Director of Service & Onderdelenzaken en Garantie & Goodwill Mercedes-Benz Cars van Mercedes-Benz Group AG. “Ons strategisch partnerschap met Petronas is een opwindende kans om onze toewijding aan onze klanten verder te versterken door samen te werken aan innovatieve technologieën die de toekomst van mobiliteit en klantervaring vorm zullen geven.”

Formule 1

Beide partijen werken al langer samen, bijvoorbeeld in de Formule 1. Hier werden de geavanceerde Fluid Technology Solutions van Petronas al in 2010 geïntegreerd met de motor van Mercedes-Benz. Deze kennis neemt men uiteraard mee naar de nieuwe samenwerking. “Door gebruik te maken van onze ervaring in de ontwikkeling van Fluid Technology Solutions zullen we innovatieve oplossingen blijven leveren om tegemoet te komen aan geavanceerde motortechnologieën en te voldoen aan de hoogwaardige rijbehoeften van onze klanten, waaronder het leveren van verbeterde brandstofefficiëntie, motorprestaties en veiligheid”, aldus Hezlinn Idris, Managing Director van Petronas.

“Samen met Mercedes-Benz breiden we ons wereldwijde bereik uit, waardoor onze oplossingen toegankelijker worden voor de wereld, terwijl we klantwaarde voorop stellen in de kern van ons aanbod”, aldus Hezlinn Idris. Als onderdeel van hun gezamenlijke inspanningen zullen Petronas en Mercedes-Benz ook mogelijkheden verkennen voor gezamenlijke marketinginitiatieven, educatieve programma’s en publiekscampagnes gericht op het vergroten van het bewustzijn over het belang van duurzame mobiliteitsoplossingen.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties