De nieuwe remmentestbank zou op maandag geleverd worden. Nog even de laatste keuring afronden en dan kunnen de technici van de Burgers Carrosserie servicevestiging in het Limburgse Maasbracht een begin maken met het demonteren van de circa twintig jaar oude installatie. Maasbracht is één van de drie eigen servicevestigingen in ons land, naast die in Aalsmeer en Zwaagdijk.

Partnercontent

In de praktijk blijkt het team sneller te kunnen keuren dan voorheen.

Helaas, die laatste keuring mocht niet zo zijn. Nog tijdens de laatste keuring begeeft de motor het definitief. Dat was geen VLT-product, maar desondanks ‘zakte’ de nieuwe VLT- liftbank probleemloos in het bestaande gat. Eenmaal aan de slag met de nieuwe bank blijkt deze – in de woorden van servicemanager Robert Gerhards – simpelweg voor een ‘cultuurshock’ te zorgen in de werkplaats: een stuk sneller en gemakkelijker in het dagelijks gebruik. Dat is deels omdat de oude geen liftbank was en het dus per as al gauw tien minuten kostte: in- en uit de put klimmen, vastsjorren etc.

De VLT-liftbank betreft het nieuwste van het nieuwste en werd geleverd met zowel de traditionele afstandbediening als de tablet. “Die is vooral makkelijk bij het keuren van trailers als het scherm en de cabine ver weg is. Dat scheelt veel tijd. Door de liftbank hoeven we bovendien geen tweede collega in te schakelen en kunnen we veel efficiënter werken. Belangrijk, want over werk hebben we hier gelukkig geen klagen.”

Gerhards maakt deel uit van een team dat uit acht fulltime actieve medewerkers bestaat. Twee man hebben de keurmeester-erkenning, twee andere zijn nog in opleiding. Het volledige team telt tien mensen. Gerhards zelf beschikt samen met werkplaatschef Marty Dahmen ook over de tacho-papieren. Op jaarbasis vinden er tussen de 250 en 300 keuringen plaats. “Zestig, zeventig procent van wat we hier in de werkplaats bedienen betreft de bekende Action-trailers. Daarnaast werken we echter ook voor andere opdrachtgevers en die weten ons ook steeds beter te vinden. Het werkaanbod is voor ons geen issue, goede mensen vinden is een stuk lastiger. Met een groter team zouden we zeker meer werk kunnen verstouwen”, aldus Gerhards.

www.vltest.nl Voor meer achtergronden, foto’s en technische info: www.vltest.nl/AST2023-1

Foto Boven: Servicemanager Robert Gerhards kon de laatste keuring met de oude remmentestbank niet meer afmaken omdat de motor er definitief mee ophield. De overstap naar moderne VLT-techniek levert niet alleen de gewenste betrouwbaarheid maar ook een sneller keuringsproces. Ervoor ligt een nieuwe VLT-spelingsdetector.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties