Sinds 1 oktober is G-Truck Nederland niet meer actief als G-Truck, maar als PartsXpert. Het nieuwe grossiersnetwerk in de Benelux met daarin de vertrouwde partners is daarmee nadrukkelijker als één groep zichtbaar. Achter de naamswijziging zit een groter plaatje: Wijlhuizen Group is overgestapt van Group Auto naar Nexus.
Jim Bronkhorst (ceo Wijlhuizen Group) legt uit: “Voor ons is de overstap naar Nexus een grote, maar bewuste keuze. Wij willen graag onafhankelijk ons businessmodel in de Benelux vorm blijven geven en door de overstap naar Nexus kan dat. Bovendien zit onze partner Europart (omzet ruim 600 miljoen euro) ook bij Nexus en dat maakt de samenwerking nog sterker en eenvoudiger. Met de overstap zullen wij ook een aantal wijzigingen doorvoeren binnen onze formule-oplossingen voor de truck- en trailermarkt.”
Het grossiers-partnernetwerk G-truck is al per 1 oktober al omgedoopt tot PartsXpert. “De formule Top Truck zullen wij gaan omzetten naar Truck- en TrailerXpert. Uiteraard doen we dit in nauwe samenwerking met onze formuledeelnemers. Onze oplossing voor fleetowners in de vorm van Fleetmaster wordt FleetXpert. Nexus ondersteunt deze formules ook richting de toekomst en de samenwerking met Nexus Truck zal dan ook zichtbaar worden in de vorm van de bekende slogan Powered by Nexus.”
‘Wij willen graag onafhankelijk ons businessmodel in de Benelux vorm blijven geven en door de overstap naar Nexus kan dat’
Door de krachten te bundelen is de PartsXpert-formule in de ogen van Bronkhorst ‘by far’ het sterkste grossiersnetwerk binnen de Benelux. Ook Ton van Tilburg, CEO van AVT, onderschrijft de uitspraken van zijn collega. “Als netwerk zijn wij in staat om een serieuze gesprekspartner te zijn voor de OE-leveranciers, brengen we de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van assortiment naar de markt en kunnen we ook de krachten bundelen op het gebied van digitalisering en additionele services.”
De bekende lokale service houdt PartsXpert nadrukkelijk in stand. Men wil als grossiers dicht bij haar klanten blijven en door de samenwerking is het netwerk in staat om in te spelen op de lokale behoefte van werkplaatsen, fleetowners en carrosseriebouwers. Daarnaast zal de PartsXpert-formule verder worden versterkt door het toch al brede assortiment uit te breiden en door medewerkers te trainen op het gebied van de nieuwste ontwikkelingen zoals elektrificatie van het wagenpark.
In de komende maanden zal PartsXpert actief bouwen aan de zichtbaarheid van de formule. Zo zal men te zien zijn in reclames en zal ook de uitstraling van de panden en voertuigen een fikse update krijgen. Uiteraard is ook aan de online zichtbaarheid gedacht: www.partsxpert.eu.