De zeven Renault Trucks D voor Het Springendal beschikken over een geautomatiseerde versnellingsbak en 4-cilinder motoren met 240 pk. De trucks hebben een bijzonder lange laadbak van 9,40 meter van het merk Spier via Wema Nijverdal.
Ron Dijkkamp is als directeur van Het Springendal enthousiast over de nieuwe voertuigen: “Wij hebben in het verleden erg goede ervaringen opgedaan met de Renault Midlum, de voorganger van de huidige Renault Trucks D 2.1. Op het moment dat wij onze voertuigen moesten vervangen, dachten we daarom direct aan Renault Trucks en Nijwa. Bovendien heeft de nieuwe Renault Trucks D een standaard wielbasis waarop de door ons gewenste laadbak leverbaar is. Wij kunnen daardoor een maximaal aantal containers met was meenemen en het aantal ritten beperken. Dit maakte de keuze voor Renault Trucks nog makkelijker.”
Onderhoudscontract
Alle Renault Trucks D hebben een extra stevig chassis op 19,5 inch wielen en zijn geleverd met een onderhoudscontract. “Onze variabele kosten worden hierdoor omgezet naar vaste kosten. Dit levert een positieve bijdrage aan de TCO van de auto’s. Het verstevigde chassis zorgt ervoor dat het voertuig uitstekend is toegerust voor het intensieve werk waarvoor het wordt gebruikt. Het voertuig heeft ondanks zijn lange laadbak een gunstige draaicirkel wat prettig is op de krappe terreinen waar onze chauffeurs vaak moeten manoeuvreren”, licht Dijkkamp toe.
De ervaringen die Het Springendal opdeed met de dealer speelden ook een grote rol in de nieuwe order. “De lijnen met de Renault Trucks-dealer Nijwa uit Hengelo zijn kort. Dit werkt prettig. We hebben een uitstekende verhouding. Bovendien zijn ze echt dag en nacht bereikbaar. Dat geeft rust op onze afdeling planning”, aldus Dijkkamp.