Het standaardchassis van de Renault Trucks Master 165.45 Gesloten Bestel L3H2 met achterwielaangedreven dubbellucht is speciaal voor het Mammoet Rallysport Dakar team omgebouwd naar een 4×4 uitvoering. Oberaigner heeft jarenlange ervaring in de ontwikkeling van aandrijfsystemen wat doorslaggevend was voor de keuze. Oberaigner heeft een krachtig 4×4 concept ontwikkeld voor de Renault Master. Het systeem is beschikbaar voor verschillende Renault modellen die handgeschakeld zijn en achterwielaandrijving hebben.

“De complete 4×4 uitrusting weegt slechts 150 kg waardoor het voertuig niet veel zwaarder wordt. Voor wordt het voertuig verhoogd met 65 mm en achter met 45 mm hierdoor heeft het een gunstige bodemvrijheid. De Master beschikt over een groot laadvermogen en uitstekende rijeigenschappen. De 4×4 functie kan worden ingeschakeld wanneer dit nodig is. Bij een gladde of modderige ondergrond bijvoorbeeld. Bovendien blijft door gebruikt van ESP en ABS de controle van de voertuigdynamiek gehandhaafd tijdens normaal gebruik,” verklaart Erik Lenssen, productmanager bij Renault Trucks Nederland.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties