Klanten met een nieuwe Volvo FH of FM en een Volvo Gold-contract kunnen nu profiteren van de zogenaamde Telematic Gate Way. “Volvo Trucks-dealers hebben de mogelijkheid om de truck tussen de geplande onderhoudsmomenten te volgen. Cruciale slijtage delen zoals remvoeringen, koppelingsplaat en bijvoorbeeld de actuele conditie van het luchtdrogerfilter of de accu’s zijn daardoor continu inzichtelijk. Indien de standtijd van deze onderdelen niet voldoende is om het volgende geplande servicemoment te halen, dan wordt direct contact opgenomen om de truck kort uit te plannen op een moment dat het de klant het beste uitkomt. Dat leidt tot een efficiënter werkplaatsbezoek en een hogere beschikbaarheid van de truck”, verklaart Rob van Dormolen, directeur aftersales bij Volvo Trucks Nederland.

Volvo verwacht hiermee op korte termijn de kosten voor ongeplande stilstand van haar klanten drastisch te verlagen. De truckfabrikant wil de komende jaren ongeplande stilstand zelfs helemaal voorkomen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties