Klanten met een nieuwe Volvo FH of FM en een Volvo Gold-contract kunnen nu profiteren van de zogenaamde Telematic Gate Way. “Volvo Trucks-dealers hebben de mogelijkheid om de truck tussen de geplande onderhoudsmomenten te volgen. Cruciale slijtage delen zoals remvoeringen, koppelingsplaat en bijvoorbeeld de actuele conditie van het luchtdrogerfilter of de accu’s zijn daardoor continu inzichtelijk. Indien de standtijd van deze onderdelen niet voldoende is om het volgende geplande servicemoment te halen, dan wordt direct contact opgenomen om de truck kort uit te plannen op een moment dat het de klant het beste uitkomt. Dat leidt tot een efficiënter werkplaatsbezoek en een hogere beschikbaarheid van de truck”, verklaart Rob van Dormolen, directeur aftersales bij Volvo Trucks Nederland.

Volvo verwacht hiermee op korte termijn de kosten voor ongeplande stilstand van haar klanten drastisch te verlagen. De truckfabrikant wil de komende jaren ongeplande stilstand zelfs helemaal voorkomen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties