De assen drie en vier zijn aangedreven. Het GVW van de nieuwe truck bedraagt 49 ton. Van Meekeren koos verder voor een slaapcabine, omdat de chauffeur soms toch een nacht overstaat wanneer er in Duitsland geleverd moet worden.

Van Meekeren, die al een Volvo FM heeft rijden, koos om die reden nu voor een Volvo FH. “We zijn uitgegaan van een standaard 8×4, waar Terberg Techniek een gestuurde originele 10-tons Volvo-naloopas heeft bijgeplaatst.” De truck is voorzien van een Palfinger Epsilon kraan.

H. van Meekeren levert rijplaten, draglineschotten, betonplaten, bouwhekken en rioolafsluiters in de noordelijke provincies van Nederland en Duitsland. Het bedrijf heeft circa 40.000 rijplaten van zowel staal als kunststof en 20.000 draglineschotten. Van Meekeren bezit naast de hoofdvestiging in Groningen, depots in Drachten, Eemshaven, Scheemda en De Lutte. Daarnaast produceert H. van Meekeren zelf draglineschotten.

Ook de logistiek voert men uit in eigen beheer. Dat is een groot voordeel volgens Auke de Bruin, verantwoordelijk voor de inkoop. “Door het eigen transport kunnen we just in time leveren en zijn we enorm flexibel. De depots verlagen het aantal lege kilometers, maar zorgen ook voor het snel kunnen leveren.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
7 januari 2025
Vierde generatie aan de leiding bij Traveo
Meest bekeken berichten
Recente reacties