“In het personenvervoer en zwaar transport zijn grote voordelen te behalen met groepsgewijs rijden in gesloten of flexibele groepen. Wij werken nauw samen met ontwikkelpartners aan een prototype stuursysteem voor bedrijfswagens dat in een zelfrijdende configuratie kan worden toegepast”, aldus Harald Schoenebeck, verkoopdirecteur bij Tedrive Steering Systems.
Ihsa-technologie is ontwikkeld als plug in-module voor optioneel gebruik in Tedrive’s hydraulische kogelkringloop stuurinrichtingen met stalen behuizing. Het systeem is toepasbaar in personenauto’s, lichte bedrijfswagens, bussen en zware trucks.
Sensors
Zaken als active lane-keeping assistance, zijwindcompensatie, parkeerhulp, stadsmodus en automatisch benaderen van bushaltes, zijn allemaal onderdelen van het concept van zelfrijdende voertuigen, die ingevuld worden met Ihsa-stuurtechnologie.
De voertuigen moeten uitgerust zijn met de nodige sensors voor het herkennen van de omgeving van de truck. In het geval dat de truck de rijstrook verlaat, sturen de sensors een tegenstuursignaal naar de Ihsa-module. Deze stuurt automatisch de hydraulische stuurklep aan. Hiermee worden binnen milliseconden de rijhulpsystemen geactiveerd, die het voertuig automatisch weer op koers brengen, zonder inbreng van de bestuurder.
[responsive-video identifier=”WaACEOrsxv8″]