“In het personenvervoer en zwaar transport zijn grote voordelen te behalen met groepsgewijs rijden in gesloten of flexibele groepen. Wij werken nauw samen met ontwikkelpartners aan een prototype stuursysteem voor bedrijfswagens dat in een zelfrijdende configuratie kan worden toegepast”, aldus Harald Schoenebeck, verkoopdirecteur bij Tedrive Steering Systems.

Ihsa-technologie is ontwikkeld als plug in-module voor optioneel gebruik in Tedrive’s hydraulische kogelkringloop stuurinrichtingen met stalen behuizing. Het systeem is toepasbaar in personenauto’s, lichte bedrijfswagens, bussen en zware trucks.

Sensors

Zaken als active lane-keeping assistance, zijwindcompensatie, parkeerhulp, stadsmodus en automatisch benaderen van bushaltes, zijn allemaal onderdelen van het concept van zelfrijdende voertuigen, die ingevuld worden met Ihsa-stuurtechnologie.

De voertuigen moeten uitgerust zijn met de nodige sensors voor het herkennen van de omgeving van de truck. In het geval dat de truck de rijstrook verlaat, sturen de sensors een tegenstuursignaal naar de Ihsa-module. Deze stuurt automatisch de hydraulische stuurklep aan. Hiermee worden binnen milliseconden de rijhulpsystemen geactiveerd, die het voertuig automatisch weer op koers brengen, zonder inbreng van de bestuurder.

[responsive-video identifier=”WaACEOrsxv8″]

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties