In totaal gaat het om 474 opleggers die door heel Nederland gestationeerd zijn, laadkleppen en de carrosserie. De koelmachines worden door de leveranciers geserviced bij de Toscon-vestigingen. Voor de banden heeft Appel een apart contract met een bandenleverancier.
Het belangrijkste doel voor Peter Appel is eenvoud en overzicht door alles bij één partij onder te brengen. Dankzij data-analyse wordt de kwaliteit van de voertuigen nauwkeurig gemonitord en dat leidt tot een hogere kwaliteit en een hogere uptime. Verder is kostenverlaging een belangrijk argument.
De deal met Toscon maakt lagere onderhoudskosten mogelijk door een hogere efficiency. Ook de indirecte kosten worden verlaagd. Zo is er voortaan slechts één factuur per maand voor onderhoud en één voor schadereparaties. Met een vloot zoals die van Peter Appel, komen er normaal gesproken een groot aantal facturen voorbij. De behandeling daarvan kost een bedrijf al snel tussen de 25 en 30 Euro, dus ook daar wordt fors bespaard.
Toscon Trailer Service heeft dertien vestigingen, waarvan één in het Duitse Bochum. In Nederland is het bedrijf gevestigd in Amsterdam, Hoogvliet, Ommen, Tilburg, Utrecht, Tiel, Hoogeveen, Venlo, Wijchen, Zwolle, Waalwijk en Breda.