Na een jarenlange daling zien we de sinds het voorjaar van 2014 het aantal files weer toenemen. Niet alleen in de Randstad maar ook in de andere delen van het land groeit de verkeershinder. Op wegen waar extra rijstroken zijn aangelegd neemt het oponthoud wel af maar de totale vertraging door files neemt weer toe. In de filetoptien zijn geen opvallende verschuivingen te zien, wel is de filezwaarte op de grote knelpunten flink gestegen.

Nog niet op niveau 2009

In 2015 zijn er op diverse plaatsen extra rijstroken geopend die de doorstroming van het verkeer bevorderen. Op de A1 van Bunschoten tot knooppunt Hoevelaken en op de A7/A8 van Purmerend tot aan Zaandam worden daardoor minder files verwacht. Met de opening van het ontbrekende deel van de A4 tussen Den Haag en Rotterdam verwachten we dat komend jaar de doorstroming op de snelwegen in de regio’s Den Haag en Rotterdam verbetert. Ondanks de forse filegroei is de totale filezwaarte in 2015 nog lang niet op het niveau van voor 2009, voor het begin van de economische crisis.

Fileleed in 2015

Filedruk per jaar sinds 2006

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 juni 2025
Tien nieuwe: bij Raamsman niks dan Scania
17 juni 2025
Toestaan B-rijbewijs elektrische bestelauto kent veel beperkingen
17 juni 2025
Goed zicht
16 juni 2025
Scania lanceert MCS oplossing
16 juni 2025
ACEA: verhoging dieselprijs nodig
16 juni 2025
Elke tweede vuilniswagen in ons land is een DAF
Meest bekeken berichten
Recente reacties