Na een jarenlange daling zien we de sinds het voorjaar van 2014 het aantal files weer toenemen. Niet alleen in de Randstad maar ook in de andere delen van het land groeit de verkeershinder. Op wegen waar extra rijstroken zijn aangelegd neemt het oponthoud wel af maar de totale vertraging door files neemt weer toe. In de filetoptien zijn geen opvallende verschuivingen te zien, wel is de filezwaarte op de grote knelpunten flink gestegen.

Nog niet op niveau 2009

In 2015 zijn er op diverse plaatsen extra rijstroken geopend die de doorstroming van het verkeer bevorderen. Op de A1 van Bunschoten tot knooppunt Hoevelaken en op de A7/A8 van Purmerend tot aan Zaandam worden daardoor minder files verwacht. Met de opening van het ontbrekende deel van de A4 tussen Den Haag en Rotterdam verwachten we dat komend jaar de doorstroming op de snelwegen in de regio’s Den Haag en Rotterdam verbetert. Ondanks de forse filegroei is de totale filezwaarte in 2015 nog lang niet op het niveau van voor 2009, voor het begin van de economische crisis.

Fileleed in 2015

Filedruk per jaar sinds 2006

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties