Bedrijven hebben dit kunstje in het verleden ook geprobeerd, met als resultaat dat zulke oplossingen niet bleken te voldoen. Waarschijnlijk heeft Den Hartogh een nieuw procedé gevonden.

Daardoor kan volgens Den Hartogh een tankcontainer twee ton meer meenemen. Dit resulteert weer in een kostenverlaging van vijf tot tien procent. Den Hartogh is verder onder de indruk van de veertig procent verbeterde thermische isolatie vergeleken met een RVS tankcontainer. Daardoor hoeven te lossen producten niet eerst weer voorverwarmd te worden, voordat ze gelost kunnen worden. Den Hartogh verwacht daardoor weer minder risico’s bij de rit.

De nieuwe tankcontainer is ontwikkeld met het Nederlandse bedrijf Tankwell. Alle tests van de TÜV heeft de nieuwe tankcontainer volgens Den Hartogh overleefd. Certificaten zijn verkregen voor ADR/CSC en RID. De praktijktests met de nieuwe tankcontainer vangen aan in december.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 maart 2025
Fieten Olie is fan van Volvo
19 maart 2025
Miljoenste vrachtwagen uit Renault-fabriek Bourg-en-Bresse
18 maart 2025
Trailers Schmitz Cargobull duurder
18 maart 2025
Continental vertrouwt op AI bij ontwikkeling
17 maart 2025
Meer duidelijkheid over zero-emissiezones
17 maart 2025
Milence opent eerste elektrische corridor
Meest bekeken berichten
Recente reacties