Een kenmerk van deze werkwijze is dat er nu dan weliswaar een datum is, maar dat de toltarieven nog vastgesteld moeten worden. Hierbij is de kans groot, dat de Belgen een systeem kiezen zoals de Duitsers en de Britten dit ook doen. Het systeem dat België wil gebruiken, is identiek aan dat van de genoemde landen. Een testfase met de nieuwe apparatuur start komend najaar.

In 2011 sloten Vlaanderen, Wallonië en Brussel een akkoord over de invoering van een kilometerheffing voor vrachtwagens als vervanger voor het bestaande eurovignet. Deze belasting moet de milieu- en infrastructuurkosten veroorzaakt door vrachtverkeer eerlijker verdelen. Gebruikers betalen dus daadwerkelijk per kilometer en niet per periode van voertuigbezit.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
25 april 2025
Nieuwe sectiemanager Zware Bedrijfswagens RAI Vereniging
25 april 2025
Al 300.000 MultiSupport onderhoudscontracten van DAF
25 april 2025
Allround levering met KRONE
24 april 2025
Miljoenste Scania gespoten in Meppel
24 april 2025
Exertis Benelux werkt samen met Raben in warehouse
Meest bekeken berichten
Recente reacties