In die periode kochten veel vervoerders alvast een Euro VI truck met subsidie, investeringen werden naar voren gehaald.

Echter dat de verkopen nu zo fors zijn gestegen dat Nederland met afstand de grootste groeier is in truckafzet, verbaast wel enigszins. Zeker omdat de voorspellingen van de diverse truck importeurs aangaande de marktomstandigheden voor dit jaar, aan de voorzichtige kant zijn gebleven. Het is nu nog te vroeg om te concluderen dat de truck importeurs te voorzichtig geschat hebben. Maar getuige deze forse toename van afzet, met een verder doorzettend economisch herstel in het verschiet, en een BedrijfsautoRAI, lijkt het erop dat de marktcijfers voor 2015 er rooskleuriger gaan uitzien dan verwacht.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 juni 2025
Tien nieuwe: bij Raamsman niks dan Scania
17 juni 2025
Toestaan B-rijbewijs elektrische bestelauto kent veel beperkingen
17 juni 2025
Goed zicht
16 juni 2025
Scania lanceert MCS oplossing
16 juni 2025
ACEA: verhoging dieselprijs nodig
16 juni 2025
Elke tweede vuilniswagen in ons land is een DAF
Meest bekeken berichten
Recente reacties