De container, waarvan de zijkanten uit schuifzeilen bestaan, heeft een inwendige hoogte van drie meter, met als gevolg dat met de DAF in kwestie honderd kuub laadvolume ontstaat.
Helemaal nieuw is dit geenszins, maar met de vervoersconcepten van nu kan een en ander niet gerealiseerd worden. Dat maakt dat dit concept redelijk uniek is, zeker gezien de veelzijdigheid die met de containers gerealiseerd kan worden.
DAF ontwikkelde dit systeem binnen een samenwerking die TelliSys heet. Hierin werkt de fabrikant samen met de universiteit van Aken, met de European Intermodal Association, met Gefco en met de Duitse carrosseriebouwer Wecon. Gefco zal de grootvolumecombinatie, die ook in de jaren tachtig van de vorige eeuw actueel was, gaan inzetten in intermodaal logistiek werk.
Goodyear
De samenwerkende partners beogen een efficiencyverbetering te bereiken van twintig procent met dit concept. Dit percentage slaat op het verbeterde laadvolume en zal zeer waarschijnlijk redelijk moeiteloos haalbaar zijn. Om aan die 85 cm schotelhoogte te komen, monteert DAF kleine 17,5 inch wielen op speciale banden van Goodyear, op de sleepas, die toch een combinatiegewicht van 44 ton mogelijk maken. Dit kan door op de trekas lage 22,5 inch banden te monteren. De exacte bandenmaat is nog niet bekend.