Autotransporteur Koopman meet zich een nieuwe huisstijl aan. Het staat voor modernisering en verduurzaming, zo stelt het bedrijf. Gelukkig blijft er oog voor geschiedenis en traditie.
De kenmerkende mosterdkleur van Koopman blijft behouden. Hij komt terug als gekleurde vlakken op een witte achtergrond. Hiermee oogt de nieuwe huisstijl van Koopman moderner zonder de geschiedenis uit te vlakken. Ook de rode accenten op de bumpers en velgen blijven behouden. De rode letter K gaat een prominentere rol spelen. De nieuwe kleuren gaan alle vrachtwagens van het bedrijf sieren, behalve die van dochterbedrijf TransMission en de Duitse tak.
Volgens Koopman is de nieuwe huisstijl een belangrijke stap naar modernisering van de bedrijfsvoering. “Onze nieuwe uitstraling weerspiegelt onze toewijding aan innovatie en vooruitgang. Het is een frisse, jonge en verzorgde look die direct vertrouwen uitstraalt. Wij markeren hiermee de nieuwe strategische richting die wij in slaan”, aldus directeuren Harm en Klaas Koopman.
Modernisering betekent ook verduurzaming. Hiervoor wil Koopman meer inzetten op elektrische vrachtwagens. De eerste twee exemplaren zijn al toegevoegd aan de vloot. Twee MAN eTGX trekkers zet Koopman in, waarvan één voor het autotransport. Volgens Koopman helpt de elektrificatie de duurzaamheidsdoelen van klanten te behalen, maar profiteren chauffeurs er ook voor vanwege een beter rijcomfort en meer veiligheid.