“Het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië noteerden in West-Europa de grootste groei. De verkooptoename bedroeg daar in de eerste helft van dit jaar tussen de 11 en 15 procent,” aldus Bram Schot, Lid van de Raad van Bestuur voor Sales en Marketing in Hannover.

In West-Europa namen de verkopen van Volkswagen Bedrijfswagens tussen januari en juni 2015 met 5 procent toe tot 151.100 eenheden. Met 58.300 auto’s (plus 4,1 procent) was Duitsland de grootste markt. In Oost-Europa noteerde het merk tot en met juni een daling in de verkopen van 18,9 procent, tot 15.200 bedrijfswagens. In het Midden-Oosten daarentegen zag Volkswagen Bedrijfswagens de verkopen met 44,1 procent stijgen tot 16.100 auto’s. Turkije nam daarvan het grootste deel (13.900 auto’s) voor zijn rekening en pluste 47,7 procent tot dusver dit jaar.

Ook in Nederland neemt de verkoop van bedrijfswagens dankzij het economische herstel weer toe. Het vertrouwen van de ondernemers uit zich nadrukkelijk in de orderintakes: sinds de bestelbaarheid van de nieuwe Caddy in april en de nieuwe Transporter in juni is de order-portefeuille goed gevuld. Zo zijn er tot nu toe bijna 1.100 Caddy’s en meer dan 800 Transporters bij de Nederlandse Volkswagen Bedrijfswagens dealers besteld. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 januari 2025
Volvo FH voor grondzuigmachine Wilting
21 januari 2025
MAN stelt dataset van autonome vrachtwagens beschikbaar
20 januari 2025
Elektrische Volvo’s voor afvalinzameling
20 januari 2025
Predicaat hofleverancier Millenaar & Van Schaik
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
Meest bekeken berichten
Recente reacties