TLN heeft becijferd dat bedrijven hierdoor op jaarbasis vier miljoen euro duurder uit zijn. TLN benadrukt dat deze gang van zaken en schoolvoorbeeld is van lokaal beleid waarbij onvoldoende rekening wordt gehouden de mobiliteits- en milieuvraagstukken in de stad.

TLN schat dat er dagelijks duizend trucks Amsterdam in en uit moeten om alle winkels en bedrijven draaiende te houden. Hier beperkingen opleggen leidt volgens TLN automatisch tot meer kosten voor alle betrokkenen. TLN wil de steden houden aan de Green Deal die met staatssecretaris Mansveld is afgesproken om met zo schoon mogelijke vrachtwagens de stad te bevoorraden en vervolgens te kijken welke nieuwe manieren van stadslogistiek ontwikkeld kunnen worden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties