Gesink Transport, al vier generaties een familiebedrijf, gespecialiseerd in transport binnen de Benelux en naar Duitsland, heeft de afgelopen tijd een snelle bedrijfsgroei doorgemaakt. Om het potentieel van deze groei volledig te kunnen benutten, was de grootste investering uit de geschiedenis van het bedrijf noodzakelijk geweest. Daartoe behoorden naast uitbreiding van de vestiging in Zelhem (verdubbeling van de overslagcapaciteit, magazijn- en kantoorruimte) ook urgente zaken als de automatisering en digitalisering van werkprocessen. “Gezien mijn leeftijd kan ik deze grote stap niet zetten”, zegt Arno Gesink (62). “Dat zou eigenlijk de rol van Stephan Keuter worden. Hij maakt samen met mij deel uit van de directie en draaide de afgelopen jaren al warm om het bedrijf op een dag over te nemen.” Maar als gevolg van de coronacrisis was het op korte termijn niet mogelijk om de financiering rond te krijgen.

“Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, die vooral de toekomst van mijn medewerkers verzekert. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat we er zo goed voor staan”, benadrukt Arno Gesink. Met Rabelink en hun Duitse moederbedrijf Huettemann, geeft hij aan, werd de perfecte partner voor een bedrijfsoverdracht gevonden. “Als familiebedrijf delen we dezelfde waarden en staan de belangen van onze medewerkers en klanten centraal – dat is het belangrijkste. Ik ben ervan overtuigd dat zij bij Rabelink en als onderdeel van de Huettemann Group in goede handen zijn. Bovendien is Rabelink net als wij een Achterhoeks bedrijf. We spreken dus dezelfde taal.”

Personeel en klanten

Ondanks de overgang, per 1 januari, verandert er voor de medewerkers en klanten van Gesink weinig, schrijft Rabelink. Het personeelsbestand wordt volledig overgenomen, inclusief alle rechten en plichten, net als het complete wagenpark. Ook de vestiging in Zelhem en het merk ‘Gesink’ zelf blijven behouden, aldus het bedrijf. “We geven onszelf drie jaar de tijd voor de integratie. Tijdens die periode blijven Arno Gesink en Stephan Keuter in functie, zodat we in alle rust alle medewerkers en klanten, structuren en processen kunnen leren kennen en voor een soepele integratie kunnen zorgen. Ons gezamenlijke doel is dat de medewerkers en klanten in hun dagelijkse werk zo weinig mogelijk van de overname merken. In feite verandert in eerste instantie alleen de bedrijfsnaam op het briefpapier.”

De directies van Rabelink en Gesink zullen de komende dagen samen contact opnemen met klanten en partners, om de verdere voortgang te bespreken.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties