In het onderzoek genaamd REx (Retail Excellence) dat sinds januari 2015 door TNS NIPO wordt uitgevoerd, onderzoekt Renault Trucks de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten op verschillende gebieden. De resultaten uit REx geven zowel de service-organisatie als het salesteam de mogelijkheid de dienstverlening te optimaliseren, zoals Renault het mooi zegt.

Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door TNS NIPO. In 2015 zijn 934 interviews afgenomen.

Tineke van Lier, REx verantwoordelijke bij Renault Trucks Nederland, legt uit: “Dealers kunnen direct na het interview zien hoe hun klant de service en dienstverlening beoordeelt. Dit geeft hen de mogelijkheid om de dienstverlening continu te optimaliseren. Indien een klant een vraag met een onvoldoende beantwoordt, ontvangt de dealer een e-mail waardoor een eventueel probleem snel kan worden opgelost.”

Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties