Blijkens de internationale introductie heeft Nooteboom een bijzonder mooie, nieuwe wielophanging ontwikkeld die afrekent met alle nadelen die er zijn, of die nu pendelassen betreffen of een onafhankelijke wielophanging. Bij het inveren is de wielvlucht net als bij een pendelas nihil, toch wist Nooteboom de laadhoogte van de nieuwe semi-depladers flink te verlagen, en dat was het voornaamste kritiekpunt uit de markt: de Semi’s van Nooteboom met pendelassen zijn eigenlijk net te hoog. We praten hier over centimeters, zeven om precies te zijn, maar dit kan precies het verschil zijn wanneer een zwaar transport ergens onder door moet. De laadvloerhoogte van de Manoovr bedraagt nu slechts 78 centimeter. De hoogteslag bedraagt vijf centimeter en de stuuruitslag 70 graden. Nooteboom durft hardop te zeggen dat de banden vanwege de stabiele wielophanging tot 300.000 kilometer meegaan en dat de wielophanging is goedgekeurd tot 12 ton. De Manoovr wordt het grote nieuws van Nooteboom op de BedrijfsautoRAI.
Draaipunten
Volgens Nooteboom heeft de nieuwe ophanging ook nog minder draaipunten, waardoor er minder onderhoud nodig is. De hoge aslast is haalbaar doordat Nooteboom de verticale ophangarm als het ware heeft omgedraaid. De ophangarm steekt in een copnische vorm waardoor er lager geconstrueerd kon worden en waardoor de aslasten beter verdeeld worden over het chassis. De dikte van de laadvloer van de Manoovr bedraagt 2,5 centimeter.