Deze ruilfilters zijn gereinigd volgens een door Mercedes gepatenteerd proces. Dit proces is volgens Mercedes zo grondig, dat de kwaliteit en functionaliteit en daarmee de garantie van een gereinigd filter, gelijkwaardig is aan die van een nieuw onderdeel.

Na verloop van tijd neemt de werking van het filter af en dient het gereinigd of vervangen te worden. Met het Reman-programma worden onderdelen als dynamo’s, motoren, turbo’s en dus ook het dieselpartikelfilter, volledig gereviseerd. Mercedes-Benz Trucks biedt klanten de mogelijkheid het huidige dieselpartikelfilter direct in te ruilen voor een origineel ruil dieselpartikelfilter uit het Reman-programma.

Waarschuwing

Naast de gepatenteerde methode van Mercedes-Benz, worden in de markt verschillende andere reinigingsmethoden voor dieselpartikelfilters aangeboden. Mercedes waarschuwt voor de nadelen van veel van deze reinigingsmethoden: harde schuurmiddelen, chemische reinigingsadditieven en te hoge reinigingstemperaturen leiden volgens de truckfabrikant tot aanzienlijke schade.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld het verlies van de katalytische werking en beschadiging of vernietiging van het filterelement, waardoor het filter niet meer aan de Euro VI-norm voldoet. Ook leidt een onvolledige reiniging vaak tot een hoger brandstofverbruik vanwege een hogere uitlaatgastegendruk.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties