Deze ruilfilters zijn gereinigd volgens een door Mercedes gepatenteerd proces. Dit proces is volgens Mercedes zo grondig, dat de kwaliteit en functionaliteit en daarmee de garantie van een gereinigd filter, gelijkwaardig is aan die van een nieuw onderdeel.

Na verloop van tijd neemt de werking van het filter af en dient het gereinigd of vervangen te worden. Met het Reman-programma worden onderdelen als dynamo’s, motoren, turbo’s en dus ook het dieselpartikelfilter, volledig gereviseerd. Mercedes-Benz Trucks biedt klanten de mogelijkheid het huidige dieselpartikelfilter direct in te ruilen voor een origineel ruil dieselpartikelfilter uit het Reman-programma.

Waarschuwing

Naast de gepatenteerde methode van Mercedes-Benz, worden in de markt verschillende andere reinigingsmethoden voor dieselpartikelfilters aangeboden. Mercedes waarschuwt voor de nadelen van veel van deze reinigingsmethoden: harde schuurmiddelen, chemische reinigingsadditieven en te hoge reinigingstemperaturen leiden volgens de truckfabrikant tot aanzienlijke schade.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld het verlies van de katalytische werking en beschadiging of vernietiging van het filterelement, waardoor het filter niet meer aan de Euro VI-norm voldoet. Ook leidt een onvolledige reiniging vaak tot een hoger brandstofverbruik vanwege een hogere uitlaatgastegendruk.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties