Tijdens de IAA bleek dat er al veertien huurcontracten voor deze afgesloten waren, alle in de supermarktdistributie. Ten tijde van Transport Compleet Venray bleek het aantal geïnteresseerden, waarvoor Heetkamp een trailer laat bouwen, al opgelopen tot 21.

“De voorziene besparing van dertig liter diesel per dag, plus de gewichtsbesparing van 150 kilo ten opzichte van een conventionele koeltrailer, zijn argumenten die voor supermarktdistributeurs steeds zwaarder wegen”, aldus Heetkamp. Hij zegt dat de trailer zich in zeven jaar laat terugverdienen. “Daarna werk je als vervoerder in feite met gratis brandstof voor de koeling.” Toch is de terugverdientijd in de ogen van Heetkamp aan de lange kant. “We streven ernaar, dat de trailers zich al in vijf jaar kunnen terugverdienen.”

Heetkamp verkoopt de trailers niet, ze worden uitsluitend verhuurd. “Daardoor heeft de klant er geen omkijken naar als zich een garantiesituatie voordoet. Het New Cool-systeem is trailermerk onafhankelijk op te bouwen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties