Deze vijfassige Iveco Trakker is geleverd aan Transpo uit het Limburgse Nuth en heeft een 450 pk sterke Euro VI motor die de norm haalt zonder EGR. Als basis dient een eenvoudig 4×4 chassis, waarvan de aandrijving van de vooras wel uitschakelbaar is, voor gebruik op de weg.

De tweede as is een heuse voorloper, die mechanisch gestuurd wordt, maar die ook hefbaar is. De derde en de vijfde as staan op minimaal 1,81 meter van de aangedreven vierde as. De vijfde as is bovendien gestuurd. Daardoor leidt deze asopstelling ertoe, dat deze bakwagen een tachtig centimeter kortere draaicirkel heeft dan een vergelijkbare vijfasser, waarvan de laatste twee assen een tandem vormen. Dit is de meest toegepaste vijfasser constructie in ons land.

Het mooie van de oplossing van Feijts is, dat de vijfasser een leeggewicht heeft van 18.400 kilo heeft. Daardoor resteert een fors laadvermogen van 31,6 ton. Vier assen gestuurd dus en twee aangedreven. Van de vijf assen zijn er drie liftbaar voor ‘lege’ ritten op verhard wegdek.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties