Nederland heeft met de introductie van het concept de primeur, maar een introductie buiten de landsgrenzen hoort zeker bij het toekomstscenario dat Intertruck voor ogen heeft.
Het betreft hier geen franchiseconcept, zo benadrukt verkoopdirecteur Erik Nobel. “We willen hiermee de professionele, zelfstandige en voorraadhoudende grossier een platform geven dat hem ontzorgt op het gebied van onder meer inkoop & marketing. De formule combineert een breed assortiment met technische kennis en lokale ondersteuning. Zaken doen met een HD Partscenter is kiezen voor optimale inzetbaarheid van elke vloot. Bovendien lift de grossier mee op een gezamenlijke uitstraling.”
Als tegenprestatie worden er volumeafspraken gemaakt. “Dit is pas het begin, in de toekomst zullen we meer diensten gaan toevoegen. Te denken valt bijvoorbeeld aan trainingen”, aldus Erik Nobel.
Deelformule
Het concept betreft een zogeheten deelformule, met andere woorden de grossier behoudt zijn eigen uitstraling. Aan de gevel komt een bord met de formule-uitstraling, voor in de showroom is er voor de deelnemer een presentatiewand beschikbaar die de verschillende productlijnen van het Intertruck merk toont. De marketing zoals die vanuit het concept centraal wordt ingeschakeld richt zich via verschillende kanalen op de eindgebruiker en vloot eigenaar.
“Elke grossier heeft zijn eigen lokaal servicegebied”, zegt Nobel. “Wij willen de grossier helpen zijn kennis van de lokale markt optimaal in te zetten. Met Intertruck beschikt de grossier over een partner die zowel de merken uit de eerste montage kan leveren, als concurrerend geprijsde alternatieven van het Intertruck merk.”