“Al het kaf dat vrijkomt tijdens de rijstoogst biedt Goodyear een alternatieve silicabron en helpt bovendien om de hoeveelheid resterend kaf te reduceren”, vertelt Joseph Zekoski, interim chef Technical Officer.

Silica wordt vermengd met rubber en in de loopvlakken toegepast om de sterkte van het rubber te verhogen en de rolweerstand te verlagen, zodat de banden zuiniger worden. De stof kan ook een positief effect hebben op de tractie van banden op natte oppervlakken.

“Goodyear wil vooral innoveren op het gebied van milieuvriendelijker banden. Daarom kijkt het bedrijf kritisch naar de bandenmaterialen en -prestaties en naar het productieproces”, aldus Zekoski. “We zoeken altijd naar hernieuwbare bronnen, zoals olie uit sojabonen, die materialen op basis van petroleum in banden kunnen vervangen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties