“Al het kaf dat vrijkomt tijdens de rijstoogst biedt Goodyear een alternatieve silicabron en helpt bovendien om de hoeveelheid resterend kaf te reduceren”, vertelt Joseph Zekoski, interim chef Technical Officer.

Silica wordt vermengd met rubber en in de loopvlakken toegepast om de sterkte van het rubber te verhogen en de rolweerstand te verlagen, zodat de banden zuiniger worden. De stof kan ook een positief effect hebben op de tractie van banden op natte oppervlakken.

“Goodyear wil vooral innoveren op het gebied van milieuvriendelijker banden. Daarom kijkt het bedrijf kritisch naar de bandenmaterialen en -prestaties en naar het productieproces”, aldus Zekoski. “We zoeken altijd naar hernieuwbare bronnen, zoals olie uit sojabonen, die materialen op basis van petroleum in banden kunnen vervangen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties