Daartoe had Daimler op de luchthaven van Hannover een hangar afgehuurd en daar de Europese vakpers plaats laten nemen. Vervolgens reed de Future Truck autonoom over de luchthaven van Hannover. Een grote toegangsdeur schoof open en, verrassing, de Future Truck reed zelfstandig stapvoets de hal binnen met in de cabine de topman van Mercedes-Benz Trucks, Wolfgang Bernhard.

Zijn betoog kwam al gauw op de juridische hordes die de Future Truck nu in de weg staan. Hij riep met name de Europese overheden op een wettelijk kader te creëren om de autonoom rijdende truck mogelijk te maken. Volgens Bernhard zijn hiermee meerdere maatschappelijke belangen gediend. “We hebben hiermee meteen de ongevalvrije truck ontworpen, die het gebruik van de weg optimaliseert en die bijdraagt aan een betere doorstroming van het verkeer”, aldus Bernhard.

Mercedes Future Truck 2025

[responsive-video identifier=”mRkOGU3Gz9Y”]

Lees ook het uitgebreide achtergrondartikel over autonoom rijdende trucks en connectiviteit in editie drie van Aftersales Truck.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties