Stilstand kost geld – in de logistiek telt elke minuut. Ongeplande reparaties, lange wachttijden voor reserveonderdelen of inefficiënte routes kunnen de bedrijfskosten onnodig opdrijven. Met de KRONE 360° Trailer Service hebben wagenparkbeheerders altijd volledige controle over hun voertuigen – efficiënt, voorspelbaar en voordelig.

Partnercontent

Snelle onderdelenvoorziening – minder stilstand

Een defect onderdeel hoeft niet per se te leiden tot lange stilstand tijden. Met de KRONE Spare Parts onlineshop zijn de juiste onderdelen altijd beschikbaar en met een paar muisklikken besteld. Dankzij een geoptimaliseerd logistiek netwerk is de levering snel en betrouwbaar binnen 24 uur – zodat de voertuigen zo snel mogelijk weer op weg zijn. Dit betekent voor transport- en logistieke bedrijven: Minimale stilstand en maximale beschikbaarheid van voertuigen.

Er is echter meer te koop in de onderdelenwinkel van de fabrikant van bedrijfsvoertuigen dan alleen eenvoudige slijtageonderdelen. Een optimaal uitgeruste trailer bespaart geld en zorgt voor veiligheid. Wagenparkbeheerders vinden in de KRONE-bandenwinkel de juiste banden – van premiummodellen voor hoge kilometrage tot voordelige alternatieven. Regelmatige bandencontroles verlagen het brandstofverbruik en de bedrijfskosten. “Met onze bandenshop bieden we een comfortabele en voordelige oplossing om het wagenpark altijd optimaal uitgerust te houden”, vertelt Ralf Faust, Managing Director Service bij KRONE Trailer. “Dit verlaagt de kosten en verhoogt de veiligheid op de weg.” Vanaf de zomer van 2025 zullen hier nog meer eigen KRONE-banden worden aangeboden om aan de verschillende eisen van klanten te voldoen.

Uitgebreide onderhoudsservice – voorspelbare kosten, minder storingen

Onverwachte reparaties betekenen stress en hoge kosten, maar het plannen en uitvoeren van onderhoud is tijdrovend. De Fair Care Service van KRONE neemt juist deze taken op zich. Op maat gemaakte onderhoudspakketten zorgen voor transparante kosten en voorspelbare reparaties. Regelmatige controles, slijtagereparaties en een 24/7 storingsdienst minimaliseren het risico op storingen – en verhogen tegelijkertijd de efficiëntie van het wagenpark. “Dit bespaart onze klanten niet alleen kostbare tijd, maar optimaliseert ook hun kostenbeheersing,” vervolgt Ralf Faust.

Volledige controle in realtime

Data is de sleutel tot efficiënt wagenparkbeheer. Dankzij KRONE Telematics ontvangen wagenpark­beheerders alle relevante voertuiggegevens in real-time: van locatie en temperatuur tot laadruimtegebruik. Het inzetten van deze
gegevens maakt een geoptimaliseerde routeplanning mogelijk, verhoogt de veiligheid en verlaagt de bedrijfskosten. Volgens Ralf Faust hebben KRONE-klanten meer nodig dan alleen een trailer –
ze hebben een oplossing nodig die hun dagelijks leven eenvoudiger maakt en transparantie creëert. “Daarom hebben we de Smart Assistant ontwikkeld”, legt Ralf Faust uit.

De onlangs gelanceerde KRONE Smart Assistant maakt het dagelijkse werk van de planner eenvoudiger en zorgt voor een soepele workflow. Terwijl traditionele transport-apps vaak mislukken door een gebrek aan acceptatie en gebruiksvriendelijkheid, heeft KRONE gekozen voor een intuïtieve en barrièrevrije oplossing. De Smart Assistant werkt via een QR-code op de trailer, die met een smartphone wordt gescand.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 mei 2025
Webfleet: Fleetmanagers gebruiken te weinig AI
22 mei 2025
Meer erkenning nodig voor technisch personeel
22 mei 2025
Nog één keer Iveco voor Van der Wielen
20 mei 2025
Scania presenteert 11-liter Super motor
20 mei 2025
Eerste beelden Volvo FH Aero Electric
20 mei 2025
Samenwerking BE-Combi en Junge Fahrzeugbau
Meest bekeken berichten
Recente reacties