Het was even wachten maar nu zijn de afleveringen van het vlaggenschip van Mercedes-Benz Trucks daadwerkelijk begonnen: overal in Europa hebben transportbedrijven de eerste exemplaren van de eActros 600 in ontvangst genomen.

Wie afgelopen week op social media keek, kon er niet omheen. Overal doken foto’s op van elektrische Mercedes-Benz vrachtwagens in bedrijfskleuren. De eerste exemplaren van de futuristisch ogende eActros 600 zijn geleverd aan klanten en gingen op weg. In meer dan 15 landen is de vrachtwagen nu al afgeleverd, van Noorwegen tot aan Roemenië. Mercedes-Benz behaalde direct de hoogste positie in lijstjes met verkoopcijfers van elektrische vrachtwagens.

Er is dan ook lang uitgekeken naar de Mercedes-Benz eActros 600. Deze vrachtwagen belooft een elektrische aandrijflijn die geschikt is voor de lange afstand. Met een bereik van 500 kilometer komt deze vrachtwagen verder dan de meeste van zijn concurrenten op één acculading. Het futuristische uiterlijk van de ProCabin draagt bij aan de aandacht, al wordt deze cabine ook op de dieselversies geleverd. De eerste resultaten tonen aan dat de eActros 600 verrassend zuinig met elektriciteit omspringt.

In Nederland namen onder meer distributeurs Simon Loos en Cornelissen hun eerste exemplaren van de eActros 600 in ontvangst. Dit is bijzonder, want deze vrachtwagen is juist niet voor de supermarktdistributie bedoeld. Vervoerders Martson, Kuypers Neer en Stoter ontvingen eveneens de sleutels van een Mercedes-Benz eActros 600. Ongetwijfeld zullen er nog vele volgen en zien we deze elektrische vrachtwagen steeds vaker onderweg.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
10 oktober 2025
Vier nieuwe waterstoftankstations
10 oktober 2025
E. van Wijk wint Logistiek Laadplein Award 2025
10 oktober 2025
Vierseizoenenband Continental met AAA-label
7 oktober 2025
Koolwijk Polsbroek neemt Overbeek over
7 oktober 2025
TTW: Nieuwe Generatie DAF XB beste distributietruck
7 oktober 2025
ING: Personeel blijft beperkende factor transport
Meest bekeken berichten
Recente reacties