Het voertuig is voorzien van 70-serie banden op de trekas, zodat het hele voertuig lager staat. Hierdoor kan er hoger geladen worden en is de vloerhoogte van de laadbak lager waarmee het laden vereenvoudigd wordt.

“Wij kozen voor deze Renault Trucks C, omdat het de configuratie van een C-serie heeft wat voor ons zware werk uitermate geschikt is, maar met het comfort en de specificaties van een T-serie. Het voertuig is af fabriek uitgerust met een 9-tons vooras en innerliner in het chassis van voor tot achteren, dus ideaal geschikt om zwaar te beladen. Onze keuze viel op de 430 pk versie, zodat we eventueel ook een aanhangwagen kunnen aankoppelen, wanneer we bijvoorbeeld naar het buitenland moeten”, verklaart Barry Boogaard, directeur van Transportbedrijf Boogaard.

De truck heeft een Palfinger laadkraan die is uitgevoerd met zwenkpoten, waardoor componenten als Adblue-tank, brandstoftank en accu’s niet verplaatst hoefden te worden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties