Gestegen kosten dwingen Schmitz Cargobull tot moeilijke beslissingen: de prijzen van nieuwe trailers gaan omhoog.

Zowel energie, arbeid en materialen zijn fors duurder geworden voor Schmitz Cargobull. Met name de kosten voor staal en aluminium zijn gestegen. Het dwingt de trailerbouwer tot het verhogen van de prijzen van zijn producten. Een beslissing die het bedrijf niet licht valt, zo stelt Andreas Schmitz, CEO van Schmitz Cargobull: “De beslissing om de toenemende materiaalkosten door te geven aan onze klanten is niet makkelijk voor ons.”

“De economische omstandigheden zijn moeilijk, niet in de laatste plaats door de onzekerheid aan de zakelijke en consumentenkant, maar ook door het uitdagende politieke landschap. Geen bedrijf kan echter producten verkopen onder de productieprijs. Daarom zien we geen andere optie dan de prijzen te verhogen om onze klanten de hoge kwaliteit en betrouwbaarheid te bieden die ze gewend zijn. Mochten de prijzen onverwacht dalen, dan geven we dit voordeel door aan onze klanten.”

Schmitz Cargobull verhoogt liever de prijzen dan dat men bespaart op de kwaliteit van de trailers. Schmitz: “We willen het juiste doen voor onze klanten en niet toegeven op kwaliteit. Het doel is om de TCO te verlagen. Zo blijven we bijvoorbeeld het chassis galvaniseren en bieden we de beste isolatie voor onze koeltrailers. Ondanks de hogere aanschafprijs loont dit voor de klant.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Maat – Wat lokaal begint, groeit verder
11 november 2025
Mercedes-Benz Arocs 10×4 en 10×8 voor DB Kiepers
11 november 2025
Voorbereid op wat komen gaat
10 november 2025
Kusters kiest voor Scania vanwege service
10 november 2025
Gratis opladen voor elektrische trucks in Australië
10 november 2025
‘Laten zien wat we allemaal doen’
Meest bekeken berichten
Recente reacties