EVO vindt het een absurde maatregel. “Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s die in Nederland rijden, zijn namelijk in de service-industrie actief. Deze auto’s rijden jaarlijks gemiddeld minder dan 18.000 kilometer, waardoor het registeren van de rij- rusttijden onzin is.” EVO, belangenbehartiger van 20.000 handels- en productiebedrijven, wil juist dat de Commissie pijnpunten over de tachograaf wegneemt, niet verergert.

EVO roept ondernemers daarom op om mee te denken en hun wensen te melden op de zogeheten Brainstorm-Tachograaf, zodat EVO deze punten kan aandragen in Brussel. De organisatie verwacht dat de reacties van ondernemers helpen om de commissie ervan te overtuigen dat het verplicht stellen van een tachograaf voor bestelauto’s een slecht idee is.

Bedrijven die bestelauto’s met een aanhangwagen hebben, zijn nu soms verplicht om een tachograaf te gebruiken. Enkele partijen in Brussel overwegen echter om de tachograaf verplicht te stellen voor álle bestelauto’s, dus ook bestelauto’s zonder aanhangwagen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Maat – Wat lokaal begint, groeit verder
11 november 2025
Mercedes-Benz Arocs 10×4 en 10×8 voor DB Kiepers
11 november 2025
Voorbereid op wat komen gaat
10 november 2025
Kusters kiest voor Scania vanwege service
10 november 2025
Gratis opladen voor elektrische trucks in Australië
10 november 2025
‘Laten zien wat we allemaal doen’
Meest bekeken berichten
Recente reacties