EVO vindt het een absurde maatregel. “Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s die in Nederland rijden, zijn namelijk in de service-industrie actief. Deze auto’s rijden jaarlijks gemiddeld minder dan 18.000 kilometer, waardoor het registeren van de rij- rusttijden onzin is.” EVO, belangenbehartiger van 20.000 handels- en productiebedrijven, wil juist dat de Commissie pijnpunten over de tachograaf wegneemt, niet verergert.

EVO roept ondernemers daarom op om mee te denken en hun wensen te melden op de zogeheten Brainstorm-Tachograaf, zodat EVO deze punten kan aandragen in Brussel. De organisatie verwacht dat de reacties van ondernemers helpen om de commissie ervan te overtuigen dat het verplicht stellen van een tachograaf voor bestelauto’s een slecht idee is.

Bedrijven die bestelauto’s met een aanhangwagen hebben, zijn nu soms verplicht om een tachograaf te gebruiken. Enkele partijen in Brussel overwegen echter om de tachograaf verplicht te stellen voor álle bestelauto’s, dus ook bestelauto’s zonder aanhangwagen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties