De winnaar wordt dinsdag 20 oktober aanstaande bekend gemaakt tijdens de officiële opening van de BedrijfsautoRAI: het Breakfast & Business Event. De vier genomineerden zijn:

BeltBlower – Van der Peet
De BeltBlower is een bandlosser met compartimenten en een sluis. Dit product is geschikt voor het transport van veevoeder, veevoedergrondstoffen en kunststofgranulaat. Meerdere producten kunnen worden vervoerd en horizontaal gelost. Er kan over de sluis heen gelost worden alsmede verder geblazen worden door een blaassysteem. Onder andere door het gebruik van gerecycled aluminium is de trailer lichter in gewicht ten opzichte van trailers voor gelijke doeleinden.

CF-Agri – Kraker Trailers
In samenwerking met Veldhuizen heeft Kraker Trailer de CF Agri ontwikkeld. De CF Agri (met dissel en koppeling) rijdt achter een tractor over het land en kan na het laden aan een truck gekoppeld worden om zo over de weg verder te rijden naar de losplaats. De oplegger heeft grotere banden voor rijden over de akkers, een CF Powerspeed vloer en een hydraulische achterklep om zo snel mogelijk te kunnen lossen. Dit is het eerste voertuig dat zowel geschikt is voor gebruik op het land als op de weg. Grote voordelen zijn onder andere brandstofbesparing, efficiëntie en veiligheid.

MANOOVR – Nooteboom
De MANOOVR semi-dieplader heeft een nieuw ontwikkelde as-ophanging waardoor een ultralage vloerhoogte van 780 mm mogelijk is met een aslast van 12 ton op kenteken voor heel Europa (en dus ook Nederland). De hoogteslag, stuuruitslag en lage as maken deze semi-dieplader enorm efficiënt en besparend op onder andere de banden. De MANOOVR is leverbaar met 3 tot 10 aslijnen.

PowerSheet – Knapen Trailers
Een nieuwe manier om schuifvloer-, kipper- of aardappeltrailers automatisch af te dekken. Voor afdeksystemen voor grote trailers was een dergelijke oplossing nog niet verkrijgbaar. Knapen Trailers heeft een gepatenteerde aandrijfas ontwikkeld voor zowel aandrijven als aanspannen. Het systeem is veilig voor de chauffeur, makkelijk bedienbaar, maakt grote tijdwinst mogelijk en is ergonomisch ontworpen. Ook wordt met het afdekken van de lading door een betere aerodynamica aantoonbaar minder brandstof verbruikt.

De onafhankelijke vakjury van de SV Innovation Award 2015 bestaat uit voorzitter Lejo Bekker (eigenaar BekkerLagram), Michiel Bremmers (international asset specialist Trucks & Trailers ING Lease), Ambro Smit (secretaris TLN), Iep van der Meer (hoofdredacteur Trailer Totaal) en Kees Pereboom (coördinator techniek RAI Vereniging).

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties