Continental voorziet zijn volledige productgroep Urban busbanden voortaan af fabriek van sensoren. De Conti Urban HA3, Conti UrbanScandinavia HA3+ en Conti UrbanScandinavia HD3 zullen beschikbaar zijn in augustus 2023.
De bandensensoren verzenden via bluetooth live gegevens over de temperatuur, spanning en voorspelde profieldiepte van de banden. Vlootbeheer heeft vervolgens toegang tot deze gegevens. Als er afwijkingen worden gedetecteerd, kan onmiddellijk actie worden ondernomen.
“Er is een gestaag groeiende vraag naar Conti Urban-banden met sensortechnologie”, zegt Kalyan Yalamanchili namens Continental Tyres EMEA. “Dankzij onze app ContiConnect On-Site en onze Conti Urban-bandenrange kunnen klanten heel eenvoudig en gemakkelijk bandengegevens ophalen van een smartphone via bluetooth.”
Onderhoud
“We zorgen ervoor dat onze banden bijdragen aan een lager energieverbruik, een lange levensduur hebben, en voorspellend onderhoud mogelijk maken”, legt Yalamanchili uit. “Door de nieuwe Conti Urban-band op te nemen in onze ContiConnect 2.0-oplossing voor digitaal bandenbeheer, helpen we gemeenten en openbaar vervoersbedrijven om een betrouwbaar, efficiënt en milieuvriendelijk systeem van openbaar vervoer aan te bieden. De ervaring heeft geleerd dat ContiConnect het aantal lekke banden met ongeveer 30 procent kan verminderen voor klanten, een brandstofbesparing van twee procent kan realiseren en het bruikbare aantal kilometers met ongeveer 10 procent kan verhogen.”
Eén reactie
Hai, ik ben het met bovenstaande niet eens: “De ervaring heeft geleerd dat ContiConnect het aantal lekke banden met ongeveer 30 procent kan verminderen voor klanten, een brandstofbesparing van twee procent kan realiseren en het bruikbare aantal kilometers met ongeveer 10 procent kan verhogen.” een TPMS signaleert alleen wanneer een band zijn spanning verliest. Het voorkomt het niet. Als de chauffeur en/of transport manager op tijd ingrijpt wordt een bandenklapper voorkomen. Er is dus altijd nog een menselijk ingrijpen noodzakelijk.