Vreemd genoeg gaan ook trucks uit de klassen nul en 1, dus de vuilste categorieën, minder tol betalen. Overigens voldoen de meeste trucks op de Duitse wegen, of ze nu Duits zijn of buitenlands, aan de Euro V-norm. Het tarief voor die trucks daalt met nog geen twee procent.

Tegenover deze tariefsdaling staat dat de Duitse regering zo’n duizend kilometer provinciale wegen of Bundesstrassen mautplichtig gaat maken. Bovendien wordt de mautplicht voor trucks uitgebreid van twaalf ton en zwaarder naar 7,5 ton en zwaarder. Dus ook lichtere trucks moeten op termijn gaan betalen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties