De reden om te kiezen voor Portmasters is voornamelijk het gebruiksgemak voor de chauffeur. Het enige verschil met een Flexitrailer is dat er geen 45FT container mee gereden kan worden. Daar zijn dan weer meer dan voldoende andere trailers voor, aldus Van der Most. Binnen de firma is het trailerpark inmiddels op zodanige grootte, dat er voor de flexibiliteit en planning geen gevolgen zijn. De overige opties – 1* 40FT, 1*20FT en 2*20FT – kunnen ook gewoon met deze nieuwe Portmasters vervoerd worden.
Containervervoer
De bestelde Portmasters worden ingezet in het algemene werk, deepsea containervervoer van en naar de havens van voornamelijk Rotterdam (bijkomend Antwerpen). De logistieke activiteiten spelen zich voornamelijk in de Benelux af, met enkele uitschieters door geheel Europa.
De vloot van Van der Most bevat 120 vrachtwagens en 150 containeropleggers. Met charters erbij zijn er dagelijks tegen de 150 auto’s op de weg die rijden voor Van der Most. Alle trailers zijn containeropleggers of hiervoor ingericht, LZV’s, combitrailers, flexitrailers, kieptrailers en enkele diepladers voor speciaal/buitenmaats transport van containers – en binnenkort de Portmasters erbij.