De reden om te kiezen voor Portmasters is voornamelijk het gebruiksgemak voor de chauffeur. Het enige verschil met een Flexitrailer is dat er geen 45FT container mee gereden kan worden. Daar zijn dan weer meer dan voldoende andere trailers voor, aldus Van der Most. Binnen de firma is het trailerpark inmiddels op zodanige grootte, dat er voor de flexibiliteit en planning geen gevolgen zijn. De overige opties – 1* 40FT, 1*20FT en 2*20FT – kunnen ook gewoon met deze nieuwe Portmasters vervoerd worden.

Containervervoer

De bestelde Portmasters worden ingezet in het algemene werk, deepsea containervervoer van en naar de havens van voornamelijk Rotterdam (bijkomend Antwerpen). De logistieke activiteiten spelen zich  voornamelijk in de Benelux af, met enkele uitschieters door geheel Europa.

De vloot van Van der Most bevat 120 vrachtwagens en 150 containeropleggers. Met charters erbij zijn er dagelijks tegen de 150 auto’s op de weg die rijden voor Van der Most. Alle trailers zijn containeropleggers of hiervoor ingericht, LZV’s, combitrailers, flexitrailers, kieptrailers en enkele diepladers voor speciaal/buitenmaats transport van containers – en binnenkort de Portmasters erbij.

Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 oktober 2025
P.A.M. Derks breidt Volvo-vloot uit FMX 10×4-kippers
3 oktober 2025
Nieuw assortiment luchtveren Monroe
3 oktober 2025
Kosten goederenwegvervoer stijgen verder in 2026
30 september 2025
Mercedes-Benz presenteert nieuwe eActros 400
30 september 2025
Jan van Dam vervoert machines met Volvo FH Aero
30 september 2025
Welgro opent deuren om industrie te inspireren
Meest bekeken berichten
Recente reacties