Volgens DM Logistics is de toekomst van de stadsdistributie elektrisch. Daarom ontving het bedrijf onlangs de sleutels van hun tweede elektrische vrachtwagen. Wederom viel de keuze op de Renault Trucks E-TECH T.
Directeur Sander Bogers legt uit waarom voor de elektrische Renault is gekozen: “Ik ben ervan overtuigd dat voor binnenstedelijke distributie elektrisch de oplossing en de toekomst is. Vroeg of laat moeten we toch elektrisch rijden en dan zetten wij die stap liever nu al, zodat we de tijd hebben om ervaring op te doen. We hebben verschillende merken met elkaar vergeleken en de Renault Trucks E-Tech T biedt het meest gunstige TCO-plaatje. Voor beide trucks hebben we een succesvolle aanvraag gedaan voor AanZET-subsidie.”
Dealer is belangrijk
Nadat in januari de eerste elektrische truck is geleverd, heeft DM Logistics recent de tweede elektrische truck in gebruik genomen. Met de eerste twee elektrische Renault Trucks E-Tech T wil DM Logistics vooral leren. Bogers: “Onze opdrachtgevers staan voor een uitdaging: ze willen graag verduurzamen, maar de kosten moeten zo laag mogelijk blijven. Dat geldt ook voor ons. Daarom zoeken we samen naar manieren om de elektrische truck slim in te zetten. We kijken waar een hogere prijs door voordelen te rechtvaardigen is en hoe we bijvoorbeeld voordelig kunnen gaan opladen bij klanten om kosten te beperken.”
De trucks zijn geleverd door Renault Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus Roosendaal. Bij de overstap naar elektrisch is partnership met de dealer een must, vertelt Bogers. “Bij onze vestiging in Roosendaal kunnen we op dit moment nog geen laadpaal laten plaatsen, daarvoor moet eerst onze aansluiting worden verzwaard. Daarom laden we de trucks nu op bij Bluekens Truck en Bus in Roosendaal, dat aan dezelfde straat is gevestigd. Daarnaast worden de chauffeurs door Bluekens Truck en Bus getraind. Zij krijgen een training over hoe ze moeten omgaan met een elektrische truck.”