Critici in Duitsland zien de maatregel als een compensatie voor het niet durven invoeren van tol voor personenwagens door de Duitse regering. Met de nieuwe maatregel wil de Duitse overheid nog eens twee miljard euro extra inkomsten op jaarbasis ophalen.

De organisaties in het wegvervoer denken dat zo’n hoog bedrag niet realistisch is. Bovendien moet nog getest worden of hiermee geen Europese voorschriften worden overtreden. De branche, en dan met name het Duits wegvervoer, zal voor rond de 140.000 vrachtwagens 35 miljoen euro moeten uitgeven om tolkastjes te laten inbouwen.

Het verzamelen van gegevens over positiebepaling van vrachtwagens gaat centraal gebeuren, maar zulke gegevens moeten direct geanonimiseerd worden en na 120 dagen gewist.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 oktober 2025
Strategisch partnerschap Schmitz Cargobull en AddSecure
28 oktober 2025
Luisteren naar de markt
27 oktober 2025
Veiling miljoenste Scania vrachtwagen
27 oktober 2025
Andere verdeling binnen iets grotere taart
24 oktober 2025
Volledig verzorgd met KRONE
24 oktober 2025
Twee volledig elektrische bulkcombinaties voor Cementbouw
Meest bekeken berichten
Recente reacties