Het Bandenpaspoort is een document dat niet alleen feiten wil onderscheiden van misvattingen over banden, balanceren en uitlijnen. Het is bovendien een middel om data per voertuig vast te leggen.

Behalve kenteken en type voertuig, zijn de bandenmaten voor, achter en van de trailer in te vullen. Vervolgens kan per aspositie een adviesspanning een montagedatum en het kilometrage van dat moment worden ingevuld. Het aantal kilometers waarbij herprofileren nodig was wordt ingevuld en daarnaast ook het kilometerresultaat van de band. Bovendien kan de controledatum van de spanning en de uitlijning genoteerd worden met de bijbehorende waarden.

“Dergelijke administratie maakt het voor de gebruikers eenvoudig om het overzicht te krijgen wanneer er actie ondernomen moet worden. De juiste spanning, de juiste uitlijning en voldoende profiel zijn cruciaal voor een performance van de hele combinatie. In financieel opzicht maar ook wat betreft de veiligheid ervan”, aldus Reijmerink.

Het eerste exemplaar van het Bandenpaspoort is uitgereikt aan truckjournalist Tim de Jong.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 oktober 2025
Eerste elektrische Volvo met dubbellucht naloopas in Nederland
29 oktober 2025
Webfleet voorspelt onderhoud met AI
29 oktober 2025
In de werkplaats en in de cabine
28 oktober 2025
Strategisch partnerschap Schmitz Cargobull en AddSecure
28 oktober 2025
Luisteren naar de markt
27 oktober 2025
Veiling miljoenste Scania vrachtwagen
Meest bekeken berichten
Recente reacties