De elektromotor en de tractiebatterijen wegen twee ton, die gaat dus af van het laadvermogen. Het verwijderen van dieselmotor en versnellingsbak scheelt 600 kg, dus in totaal weegt de elektrische aandrijflijn 1.400 kg extra. Bruto, dus inclusief laadbak, mag de Emoss dan altijd nog 11 ton laden, een keurige waarde voor het type vervoer dat Lidl beoogt.

De actieradius bedraagt 230 kilometer. Lidl heeft ook plannen met een het koppelen van een aanhangwagen, waardoor de actieradius terugloopt naar 150 km. Nog altijd voldoende voor het uitvoeren van de gewenste werkzaamheden, al zal de Emoss dan halverwege de werkdag bijgeladen willen worden. Aan het einde van de werkdag vraagt de Emoss een laadtijd van vijf uur.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties