De elektromotor en de tractiebatterijen wegen twee ton, die gaat dus af van het laadvermogen. Het verwijderen van dieselmotor en versnellingsbak scheelt 600 kg, dus in totaal weegt de elektrische aandrijflijn 1.400 kg extra. Bruto, dus inclusief laadbak, mag de Emoss dan altijd nog 11 ton laden, een keurige waarde voor het type vervoer dat Lidl beoogt.

De actieradius bedraagt 230 kilometer. Lidl heeft ook plannen met een het koppelen van een aanhangwagen, waardoor de actieradius terugloopt naar 150 km. Nog altijd voldoende voor het uitvoeren van de gewenste werkzaamheden, al zal de Emoss dan halverwege de werkdag bijgeladen willen worden. Aan het einde van de werkdag vraagt de Emoss een laadtijd van vijf uur.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties