Samen met Netze BW Sparte Dienstleistungen en Renault Trucks heeft Spedition Rüdinger zijn nieuwe laadplein in gebruik genomen. Hier staan geen standaard laadpalen voor de elektrische vrachtwagens.

In plaats van laadpalen koos Spedition Rüdinger voor een grote stalen constructie, waar de laadkabels in hangen. Als een vrachtwagen moet worden opgeladen, kan de laadkabel naar beneden getrokken worden. Hierdoor is geen ruimte nodig voor een laadpaal. Het terrein kan zo flexibeler worden gebruikt. Het laadplein is dankzij deze constructie ook eenvoudiger schaalbaar. Het innovatieve laadplein van Spedition Rüdinger kwam tot stand dankzij een goede samenwerking, onder andere met Renault Trucks.

Op dit moment bestaat al meer dan een kwart van het wagenpark van Spedition Rüdinger uit elektrische vrachtwagens. Volgend jaar moet dit aandeel al de helft zijn. Volgens het transportbedrijf begint elektrificatie op het terrein zelf. Een praktisch laadplein is dan ook erg belangrijk. Met de ingebruikname van de bijzondere laadinfrastructuur lijkt hiermee een belangrijke stap genomen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 oktober 2025
Eerste elektrische Volvo met dubbellucht naloopas in Nederland
29 oktober 2025
Webfleet voorspelt onderhoud met AI
29 oktober 2025
In de werkplaats en in de cabine
28 oktober 2025
Strategisch partnerschap Schmitz Cargobull en AddSecure
28 oktober 2025
Luisteren naar de markt
27 oktober 2025
Veiling miljoenste Scania vrachtwagen
Meest bekeken berichten
Recente reacties