Zo kan de chauffeur vanaf de display van zijn koelmachine tal van gegevens oproepen, waarover de thuisbasis uiteraard ook kan beschikken. Denk aan gegevens over aslasten, temperatuur in de laadruimte, bandenspanning en -temperatuur, en het niveau van de brandstof in de tank van de koelmachine. Zelfs de remslijtage kan worden weergegeven.

De chauffeur kan een en ander ook via een app vanaf zijn smartphone bedienen. Hier vandaan kan hij tevens de door de klant gevraagde temperatuurgegevens doormailen. Daarnaast handhaaft Schmitz een printer bij de koelmachine, omdat er nog steeds klanten zijn die een uitdraai willen hebben.

Niet op afstand

Saillant detail is dat de chauffeur of de thuisbasis de koelmachine niet vanaf afstand kunnen bedienen. Dit is bij wet verboden: de chauffeur moet zelf de machine aan- of uitzetten. De genoemde nieuwe info kan alleen gegenereerd worden wanneer de Schmitz-klant kiest voor een Schmitz koelmachine en niet voor een machine van een van de concurrenten.

Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 november 2025
Fraunhofer IVI presenteert ondergronds laadsysteem
4 november 2025
AanZET vanaf 27 januari 2026 beschikbaar
4 november 2025
Het is leuk om pionier te zijn
3 november 2025
Heden en verleden met AI bij het DAF Museum
3 november 2025
Heisterkamp opent vestiging in Moldavië
3 november 2025
Chef werkplaats Kees Gerritsen over Giti truckbanden: Alles op Giti
Meest bekeken berichten
Recente reacties