Daartoe had Daimler op de luchthaven van Hannover een hangar afgehuurd en daar de Europese vakpers plaats laten nemen. Vervolgens reed de Future Truck autonoom over de luchthaven van Hannover. Een grote toegangsdeur schoof open en, verrassing, de Future Truck reed zelfstandig stapvoets de hal binnen met in de cabine de topman van Mercedes-Benz Trucks, Wolfgang Bernhard.

Zijn betoog kwam al gauw op de juridische hordes die de Future Truck nu in de weg staan. Hij riep met name de Europese overheden op een wettelijk kader te creëren om de autonoom rijdende truck mogelijk te maken. Volgens Bernhard zijn hiermee meerdere maatschappelijke belangen gediend. “We hebben hiermee meteen de ongevalvrije truck ontworpen, die het gebruik van de weg optimaliseert en die bijdraagt aan een betere doorstroming van het verkeer”, aldus Bernhard.

Mercedes Future Truck 2025

[responsive-video identifier=”mRkOGU3Gz9Y”]

Lees ook het uitgebreide achtergrondartikel over autonoom rijdende trucks en connectiviteit in editie drie van Aftersales Truck.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 oktober 2025
Eerste elektrische Volvo met dubbellucht naloopas in Nederland
29 oktober 2025
Webfleet voorspelt onderhoud met AI
29 oktober 2025
In de werkplaats en in de cabine
28 oktober 2025
Strategisch partnerschap Schmitz Cargobull en AddSecure
28 oktober 2025
Luisteren naar de markt
27 oktober 2025
Veiling miljoenste Scania vrachtwagen
Meest bekeken berichten
Recente reacties