Het uiterlijk van de S-Way is iets waar je snel aan zult wennen. Het ziet er heel glad en vloeiend uit. Volgens Iveco levert de verbeterde stroomlijn alleen al een 4 procent lager verbruik op. Duidelijk is dat alle panelen veel beter op elkaar aansluiten en dat de voorste hoeken van de cabine veel gladder zijn geworden.
Interieur
Van binnen vallen een nieuw stuurwiel en een grotere display op. De chauffeur kan hiermee enerzijds de assistentiesystemen instellen en anderzijds de vele diensten instellen die Iveco kan leveren dankzij een samenwerking met Microsoft. Iveco doet tal van claims met betrekking tot verbeterd comfort. Die meten we in een later stadium na, maar het ziet er in elk geval erg goed uit.
Iveco toonde twee speciale modellen. De zogeheten Fit Cab, waardoor de chauffeur altijd zijn eigen sportschool bij zich heeft. En een Magirus-versie, met tal van luxe accenten.
Op het gebied van aandrijvingen is er niks nieuws te melden. De dieselversies gaan van 330 tot 570 pk en de LNG-trucks van 270 tot 460 pk. Er komt dus nog even geen 500 pk LNG-truck.