Nederland heeft een unieke plek ingenomen in de zestien landen waar het Top Truck-netwerk de circa duizend vestigingen heeft. In Honselersdijk is namelijk sinds kort de allereerste winnaar van de World Class Workshop award gevestigd.

De prijs is een initiatief van Groupauto International, de distributeursgroep waar in ons land de G-Truck grossiers bij zijn aangesloten. Binnen de groep is een keur aan werkplaatsformules opgenomen, zowel gericht op personenauto’s als op de zware bedrijfswagens. De World Class Workshop awards die vorig jaar in het leven werden geroepen zetten een van de vestigingen in het spreekwoordelijke zonnetje, met als doel de andere leden te inspireren. Uiteindelijk moet dat een beter netwerk opleveren met betere resultaten voor de deelnemers binnen dat netwerk.

Robert L. Stevens is binnen Groupauto International als netwerkverantwoordelijke speciaal naar Honselersdijk afgereisd om de award te overhandigen aan het team van Top Truck Westland. “Uiteraard hadden we eigenlijk bedacht dat te kunnen doen tijdens een grootschalig evenement met alle leden op een prachtige locatie maar dat mocht niet zo zijn. Volgende editie wellicht”, legt Stevens uit, direct bevestigend dat de nieuwe award een jaarlijks terugkerend evenement wordt.

Nominaties

Om te bepalen wie de gelukkige zou worden kregen de nationale netwerkvertegenwoordigers de vraag om nominaties voor te dragen. Zo ook dus Frits Wernsen namens Nederland en België. “Wat direct opvalt is dat Top Truck Westland, samen met Top Truck Rijnsburg, de enige vestigingen zijn die Top Truck hebben opgenomen in hun bedrijfsnaam. Dat zegt iets over hoe serieus ze tegen het netwerk aankijken. Ook als je op de vestiging bent, kun je er niet omheen: dit is een Top Truck-vestiging. De volledige huisstijl van de formule wordt ingezet.”

Maar, met alleen inzet van marketing en huisstijl ben je er niet. Wernsen gaf dus meer onderbouwing aan zijn nominaties. Stevens herkende meteen de vestiging, want deze wordt al in diverse communicatiemiddelen van de formule gebruikt om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.”

Stevens was ten slotte erg onder de indruk van de manier waarop het team in Honselersdijk naar de actuele marktontwikkelingen kijkt en daarmee omgaat. Er komt immers nogal wat af op de ondernemers. De snelle technologische evolutie van het voertuig is er één van, maar vlak vooral de krapte op de arbeidsmarkt ook niet uit. “Dit bedrijf omarmt die uitdagingen en doet er alles aan om het vak te promoten onder nieuwe generaties. Een voorbeeld en een inspiratie”, aldus Stevens.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties