Sterk Trailers omarmt Top Truck

Saskia Bleijenberg is samen met collega Johan de Bruin verantwoordelijk voor de verkoop en legt mede daarom heel wat kilometers af in ons land. Dat het bedrijf hard groeit blijkt uit het feit dat er momenteel drie vacatures uitstaan. “In een klein team zoals bij ons, pak je alles aan wat het bedrijf verder helpt. Verkoop en relatiebeheer is zeker de hoofdmoot maar in de praktijk blijft het er zeker niet tot beperkt”, klinkt het strijdvaardig. “Mede daarom is dit ook zo’n waardevolle samenwerking. We krijgen er in één klap vijftig buitendienstmensen bij!”

Top Truck-voorman Frits Wernsen en accountmanager Saskia Bleijenberg hechten veel waarde aan de nieuwe samenwerking: “Sterk Trailers krijgt er in een klap zo’n vijftig accountmanagers en servicepunten bij.”

Het idee, in vaktermen ‘lead-generation’ genaamd, is dat de Top Truckers in hun klantcontacten snel doorhebben waar behoefte is aan een nieuwe trailer. Voor de Top Trucker is het een mooie aanvulling, hun klant bedienen met een mooi product, bovendien kan de klant direct terecht voor het onderhoud en de keuringen. En als een Top Trucker een nieuwe trailer mag leveren komt deze vaak toch ook terug voor het reguliere onderhoud en eventuele reparaties. Op onderdelenvlak was er al een relatie tussen Wijlhuizen als grossier en Sterk Trailers. De nieuwe samenwerking ligt dan ook in lijn hiermee. Gevraagd naar de ambities voor komend jaar volgt er geen harde verkoopdoelstelling. “Als we tien à twintig nieuwe trailers kunnen verkopen langs deze weg dan zijn we al heel tevreden”, zegt Frits Wernsen (Top Truck Nederland).

De doelgroep waar Sterk Trailers zich op richt loopt uiteen van grote wagenparkbeheerders aan de ene kant tot aan bedrijven die een specifieke trailer zoeken om het eigen transport te kunnen verzorgen. De gemene deler is steeds maatwerk. “Daarmee onderscheiden we ons in de markt. Wij komen graag langs om te begrijpen waarvoor de klant een transportoplossing zoekt. Daarna gaan we samen de juiste trailer
samenstellen. Naast een lange lijst van 1200 opties, kunnen wij ook een oplossing op maat ontwerpen.” Sinds begin dit jaar is het leveringsgamma uitgebreid met ballast-wagens, uitschuifbare opleggers en aanhangwagens. 

Barend Luiting

Hoofdredacteur Aftersales Magazine. Branchekenner annex bladenmaker. Houdt van vintage designs en dito single malts. Lijfspreuk: zonder wrijving geen glans.

Barend Luiting has 265 posts and counting. See all posts by Barend Luiting

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *