In Polen, Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje wordt nog deze maand Nexus Truck op de kaart gezet. Na de zomervakantie wordt ook in andere landen gestart met de concepten. Welke dat zijn, is nog niet bekend.

Naast het werkplaatsconcept voor trucks, start Nexus ook met Nexus Auto. Dit wordt zelfs in China geïntroduceerd. Gaël Escribe, voormalig vicepresident van onderdelenfabrikant Delphi: “Daar hebben we weliswaar geen Nexus-partner, maar zullen een zevental onderdelenfabrikanten voor de ondersteuning gaan zorgen, al of niet met hun individuele distributeurs. Dat is een model dat we wellicht ook in die Europese landen kunnen uitrollen waar nog geen Nexus-partnergrossier is.”

Sceptisch

In februari 2014 introduceerde Escribe een ambitieus plan voor de oprichting van een nieuwe internationale grossiersgroep. Nexus werd geboren, maar weinigen zagen daar een toekomstige succesformule in. Eén jaar later zijn er, verdeeld over vier continenten, 31 leden met een gezamenlijke inkoopkracht van 3,3 miljard euro.

Onlangs organiseerde Nexus in het Zwitserse Montreux, haar eerste conventie voor partners en leveranciers. Bijna 200 genodigden konden in drie dagen tijd, via 1187 speed dates, kennis met elkaar maken en vooral zaken doen. De topmanagers van Bosch, Denso, Continental, Valeo, Delphi, Federal Mogul, SKF, Brembo, NTN-SNR, Bosal, GKN, Kavo, Eurol en vele anderen (waarvan de meesten een jaar geleden erg sceptisch waren over de Nexus-plannen) zag je nu aan de overlegtafels met de Nexus-partnerdistributeurs.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2024
Meest bekeken
Recente Reacties