Auger wil betere naamsbekendheid

Auger wil een aanzienlijk marktaandeel verwerven in de wereldwijde aftermarket voor bedrijfsvoertuigen. Maar waar staat het merk voor? Iemand die het zou moeten weten is Michael Storm, salesmanager voor Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en de Benelux.

En het is juist sindsdien dat Auger in verschillende projecten investeert. Daartoe behoren het vergroten van de naamsbekendheid, het sneller en goedkoper leveren van goederen aan klanten, het verbeteren van het serviceniveau en het voortdurend werken aan de communicatie met de klant. Auger is sinds 2003 een leverancier op de onafhankelijke aftermarket. “Wij hebben een team van ingenieurs, onderzoekers en materiaalexperts dat zich richt op operaties en het perfectioneren van het fabricageproces van onderdelen. Dit begint met onderzoek en ontwikkeling, en gaat verder via de selectie van grondstoffen, benchmarkingtests en eindproducten”, meldt Storm. 

Snel leveren

Momenteel heeft Auger een groeiende productlijn van meer dan 35.000 referenties, die het bedrijf in meer dan 60 landen aanbiedt. Het hoofdkantoor van de verkoopafdeling en het Duitse centrale magazijn zijn gevestigd in Keulen. Het is ook van hier dat elk onderdeel zijn nachtelijke reis naar de wederverkoper maakt. “Snel leveren staat bij ons voorop, want een stilstaande vrachtwagen kost onnodig geld”, vat Storm het samen. Dat de onderdelen perfect passen en zonder extra moeite in elkaar kunnen worden gezet, spreekt volgens hem voor zich. Verdere magazijnen zijn verspreid over Europa en Rusland, omdat Auger zich richt op de Europese en Russische markt. Het verkoopteam is internationaal en communiceert met de klanten in de belangrijkste talen.

Woordspeling

“De tijd is nu gekomen om de sterke punten van ons bedrijf te tonen net als de focus van onze activiteiten ten gunste van de onafhankelijke aftermarket, om zo onze partners te helpen marktaandeel te winnen tegenover de sterke concurrentie uit het merkkanaal”, zegt Storm. De verbondenheid met de onafhankelijke aftermarket komt ook tot uiting in het logo van de onderneming: ‘I AM Auger’ is een woordspeling die niet alleen ‘ik ben’ betekent en dus de sterke identificatie van de werknemers met de onderneming uitdrukt, maar ook een afkorting die staat voor de ‘Independent Aftermarket’.

“Wij willen de handel ondersteunen met eersteklas service. Daartoe investeren wij in klantenservice, beschikbaarheid en breedte van het assortiment. Bovendien ondersteunen wij de activiteiten van onze partners met aantrekkelijke voorwaarden voor pakket- en nachtzendingen”, meldt Storm. Ook lanceerde het bedrijf enkele maanden geleden het nieuwe ‘Auger Portal’ – een B2B-platform waarop klanten alle conversies, vragen, bestellingen, facturen of nabestellingen online kunnen verwerken, ongeacht tijd of locatie.

Eigen productie

De kracht van Auger ligt in de eigen productie: de onderneming zegt te beschikken over de nodige faciliteiten voor productontwikkeling en massaproductie; en is ook wendbaar genoeg om te voldoen aan alle behoeften van kleine, middelgrote of grote ondernemingen in lage of hoge volumes. Het bedrijf concentreert zich op producten voor bedrijfsvoertuigen en dan met name voor de ophanging, stuurinrichting, assen, aandrijflijn, koppeling en remmen. “Wij produceren in negen fabrieken en hebben een onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van wereldklasse”, meldt Storm. Daar worden onder meer gegevens van over de hele wereld verzameld om het gedrag van het voertuig en de producten in extreme weg- en weersomstandigheden te analyseren: “We controleren voortdurend hoe elk onderdeel zich onder bepaalde spanningen gedraagt en gebruiken die gegevens om elk materiaal en elk onderdeel fijner af te stellen. Wij leggen evenveel nadruk op kwaliteit als op kwantiteit. Het gaat tenslotte niet alleen om de verkoop, maar ook om de veiligheid op de wegen over de hele wereld. Als wij een breed scala aan producten aanbieden, betekent dit ook dat wetenschappelijk is bewezen dat ze veilig zijn.”  

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.