bekeken: 459 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Veertig Profi-Liners voor De Rijke

DOMEIN: Carrosserie

Geplaatst op: 20 april 2018, 09:36

Leestijd: 2 minuten

Voor de business unit Continental heeft De Rijke onlangs veertig Krone Profi-Liner trailers in ferry-uitvoering aangeschaft. De trailers worden hoofdzakelijk ingezet op onbegeleid ferryverkeer tussen het vasteland en de Britse eilanden.

Het managen van trailervrachten op deze routes is de corebusiness van De Rijke Continental. Deze divisie van De Rijke staat onder leiding van Henk Zuidgeest. Met zijn collega’s beheert hij een vloot van driehonderd trailers die aan weerskanten van de route worden aangekoppeld door lokale charters. Behalve in Rotterdam heeft De Rijke Continental ook vestigingen in Felixstowe en in Hull. Zuidgeest legt uit dat er zo’n veertig trailers op jaarbasis vervangen worden. “In toenemende mate zijn dat Krone’s”, zegt hij. “De eerste serie trailers van dit merk rijdt nu vier jaar bij ons. De resultaten zijn zo goed dat we graag een vervolgorder hebben geplaatst.”

Onderhoud

Het onderhoud doet De Rijke in eigen beheer. “We proberen er acht jaar mee te rijden. We geven ze in onderhoud bij het eigen trailerservicebedrijf van De Rijke, Botlek Trailer Services. De nieuwe trailers staan op Krone-assen en hebben trommelremmen. Een pluspunt van de nieuwe trailers is dat ze in onze ogen beter zijn. Denk aan de mogelijkheden voor ladingzekering. Ze zijn ook lichter. Desondanks kan er een heftruck in rijden zonder dat dit op termijn tot schade leidt.”

Veiligheid

Bij De Rijke Continental is het belangrijk dat de trailer ook vanaf de zijkant beladen en gelost kan worden. “Veel Britse klanten willen dat graag. De nieuwe Krone’s voorzien ook in dit stukje veelzijdigheid.”

Veiligheid is voor het ferrytransport een zo mogelijk nog belangrijker thema. “We willen de beste trailers hebben op dat gebied. Dan nog ben je afhankelijk van charters die bij voorkeur niet stoppen in risicogebieden. Een combinatie van nauwkeurige planning, afspraken met onze charters en de juiste maatregelen aan de trailers moeten ervoor zorgen dat we elke keer weer veilig de overkant bereiken.”

Food

De trailers rijden naast de boottrips zo’n 500 à 600 kilometer per week. Met het trailerpark voert De Rijke zo circa duizend zendingen per week uit. Een belangrijke deel van de klanten maakt deel uit van de foodsector.

Tags: , , ,

Onderhoudsconcept TRP start in…Controle Benelux: 20 procent…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties