bekeken: 250 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Veertien Pacton-trailers voor Logi Trans

DOMEIN: Truckverkoop

Geplaatst op: 11 oktober 2019, 10:14

Leestijd: 2 minuten

Logi Trans breidde onlangs uit met veertien nieuwe Pacton-trailers. Ze zijn voorzien van een verzwaard chassis, met rondom rongen en een hoog kopschot van 1,80 meter. Dit om materialen optimaal klemvast te compartimenteren.

De Nederlandse BV is een dochter van het Noorse familiebedrijf, dat al jaren klant is van Pacton. In Nederland is men sinds 2011 operationeel. De aanwezigheid in Coevorden volgt uit de olie- en gasgerelateerde bedrijfsactiviteiten in met name de regio Schoonebeek.

Nichemarkt

In al zijn vestigingen verzorgt Logi Trans naast logistiek (lucht-, zee- en wegtransport) ook de bijbehorende douanefaciliteiten. Sinds 2018 is Logi Trans AEO-gecertificeerd. In totaal werken zo’n 45 mensen voor Logi Trans, van wie vijf in Nederland. De onderneming bevindt zich in een nichemarkt, met haar transport en logistiek van oilwell equipment. “Alles wat voor boortorens benodigd is, zowel on- als offshore voor Europa en wereldwijd. Uniek en specifiek equipment, zowel klein als groot en zwaar materieel”, zegt directeur Piet Brink.

Semi-diepladers

Voor de locatie-Coevorden zijn tien Pacton drie-assige vlakke trailers aangeschaft. Daarnaast wordt een viertal nieuwe Pacton semi-diepladers ingezet. De opleggers typeren zich door hun robuuste uitvoering en brede inzetbaarheid. De vlakke trailers hebben 18 ton koppelingsdruk en een toelaatbaar gewicht van 45.000 kilo. De opleggers zijn voorzien van diverse bindvoorzieningen, waaronder dertien stuks achttons bindogen per zijde in het randprofiel, touwhaken en vele rongen. Het BPW-luchtveerstel heeft drie assen met trommelremmen, met een technisch draagvermogen per as van 9.000 kg. In de hardhouten vloer bevinden zich twaalf container twistlocks voor 1 x 40’, 2 x 20’, of 1 x 20’ centraal containers. De opleggers zijn voorts voorzien van een opbergbak voor 24 steekrongen, sneeuwkettinghaken, breedteborden, knipperlampen, een stophoutkorf en een inklapbaar ADR-bord aan de achterzijde. De trailers werden compleet met ADR-keuring afgeleverd.

Aslift

De vier nieuwe, drie-assige open semi-diepladers zijn voorzien van dezelfde opties als de vlakke opleggers. De voorste as heeft een aslift. Met een koppelingsdruk van 17.000 kilo en een asdruk van 27.000 kilo ontstaat een toelaatbaar gewicht van 44.000 kilo. De semi-diepladers hebben een lage vloerhoogte van 90 centimeter, wat fraai combineert met de 17,5 inch banden. Ook deze trailers zijn voorzien van twistlock-aansluitingen voor containervervoer. In het lage deel van de vloer bevinden zich vier twistlocks voor één 20’ container. Tevens zijn de opleggers uitgerust met een ladingbok, voor het vervoer van lange lading; steunend op de nek en de bok. De achterzijde van de semi-diepladers is aangeschuind, voor het oprijden van zwaar materieel. Ook deze trailers zijn geleverd met ADR-keuring.

Tags: , ,

Bakker neemt Van Ginkel overNeste van start met HVO in…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties